ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ | ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ E.I.A.

Κυκλοφοριακές Φαντασιώσεις ενός αρχιτέκτονα

4+1 Προτάσεις για την Αθήνα

16.04.201519:00Πνευματικό κέντρο Δήμου Αθηναίων - Αμφιθέατρο 'Αντώνης Τρίτσης'

 

Στο πλαίσιο του 12ου κύκλου διαλέξεων Ελλήνων αρχιτεκτόνων, ο Δημήτρης Κονταργύρης παρουσιάζει τη διάλεξη με τίτλο: "Κυκλοφοριακές Φαντασιώσεις ενός αρχιτέκτονα - 4+1 Προτάσεις για την Αθήνα" την Πέμπτη 16 Απριλίου, ώρα 19:00 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, Ακαδημίας 50

Παρουσιάζονται 4 προτάσεις κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και γίνεται μία σύντομη αναφορά σε μια πρόταση ρυθμιστικής παρέμβασης για την απαγόρευση διέλευσης τροχοφόρων από την Σταδίου κάθε Σάββατο.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ 1

Μονοδρόμηση του ζεύγους των παράλληλων αρτηριών Αχαρνών-Πατησίων

Οι μονοδρομήσεις αυτές αφορούν τον κυκλοφοριακό δίαυλο (μήκους 4000μ.) που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με την οδό Αθηνών-Λαμίας.

Με την ρυθμιστική αυτή παρέμβαση επιτυγχάνονται τα εξής:

α) Μείωση του χρόνου διαδρομής του διαύλου στο μισό του σημερινού χάρις στην δυνατότητα εφαρμογής πράσινου κύματος και στις 2 αρτηρίες.

β) Συνολική αύξηση του εμβαδού των σημερινών πεζοδρομίων κατά 34.000μ2  και στις 2 αρτηρίες.  

γ) Δυνατότητα διαμόρφωσης ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 8000μ.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ 2

Κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής Hilton-Ριζάρη.

Προτείνεται η κατάργηση της λεωφ. Βασ. Κωνσταντίνου (από την οδό Ριζάρη μέχρι την Βασ. Σοφίας) και της λεωφ. Βασ. Αλεξάνδρου (από την Βασ. Σοφίας μέχρι την οδό Μιχαλακοπούλου).

Με την παρέμβαση αυτή επιτυγχάνονται τα εξής:

α) Καταργείται ο χρονοβόρος κυκλοφοριακός κόμβος του Hilton και διαμορφώνεται ένας ορθογωνικός, αριστερόστροφος, μονοδρομημένος δακτύλιος (Ριζάρη, Μιχαλακοπούλου, Χατζηγιάννη, Μεξή, Βασ. Σοφίας) ο οποίος παραλαμβάνει και εξυπηρετεί όλες τις κυκλοφοριακές ροές της περιοχής.

β) Το εμβαδό του πρασίνου που σήμερα έχει έκταση 29.000μ2 περίπου (άλσος Ριζάρη) επεκτείνεται σε μία ενιαία έκταση περίπου 55.000μ2  σχεδόν όσο το 1/3 του Εθνικού Κήπου).

 

ΠΡΟΤΑΣΗ 3

Διαμόρφωση ζώνης περιπάτου και ανάπαυσης στην οδό Πατησίων.

Προτείνεται η εκτροπή της ροής ανόδου (εξόδου) της Πατησίων στην οδό Γ΄ Σεπτεμβρίου και στην Μαυρομματταίων με στόχο να απαλλαγεί ο βραχίονας ανόδου από τα τροχοφόρα και να διαμορφωθεί μία ζώνη περιπάτου και ανάπαυσης. Ο βραχίονας καθόδου της Πατησίων θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται από τα τροχοφόρα.    

Πιστεύεται ότι το μοντέλο της συνύπαρξης περιπατητών και τροχοφόρων όλο το 24ωρο, αποθαρρύνει την παραβατικότητα και ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ 4

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πλατεία Συντάγματος

Η κυκλοφοριακή ροή που συνδέει τη Σταδίου με την Φιλελλήνων διασταυρώνεται ενοχλητικά με την ροή των πεζών μεταξύ της Πλατείας Συντάγματος και του πεζόδρομου της Ερμού.

Προτείνεται η εκτροπή της ροής αυτής (υπό τύπον θύλακος) στις οδούς Γεωργίου Α΄, Αμαλίας και Όθωνος έτσι ώστε :

Όλη η επιφάνεια της κάτω Πλατείας να δοθεί στους πεζούς και να επιτευχθεί η επιθυμητή άμεση περιπατητική σύνδεση της Πλατείας με τον πεζόδρομο της Ερμού.     

 

Ομιλητής
  • Κονταργύρης Δημήτρης
Χορηγοί Ε.Ι.Α. 2014 - 2015
  • Ideal Standard
Χορηγοί Ε.Ι.Α. 2014 - 2015
  • Sarnitec

Χορηγοί Ε.Ι.Α. 2014 - 2015

Χορηγοί Ε.Ι.Α. 2014 - 2015